Vodič za Fiskalizaciju 2.0
Dobrodošli u vodič za uspješnu prilagodbu na Fiskalizaciju 2.0 i eRačune! Ovdje ćete pronaći sve što vam je potrebno za bezbrižan početak rada i sigurnu primjenu novih pravila.
Ovaj vodič sadrži pregled ključnih koraka, provjera i prilagodbi koje korisnici trebaju napraviti prije početka rada s Fiskalizacijom 2.0, odnosno prije početka obveze razmjene eRačuna.
Vodič je koncipiran tako da vas korak-po-korak vodi kroz prilagodbe i osiguravanje svih preduvjeta za uspješnu primjenu svih segmenata. Svaka pojedina tema nalazi se na zasebnoj podstranici i sadrži detaljne upute, praktične primjere i savjete. Vodič će se redovito nadopunjavati novim temama i uputama.
💡 Savjet: Kako biste bili sigurni da ste uspješno prošli sve potrebne korake, preporučujemo da vodite vlastitu evidenciju o temama koje ste već obradili i riješili. Na taj način, kada se pojave nove upute, moći ćete se fokusirati samo na ono što je novo ili ažurirano.
Za uspješnu prilagodbu i nesmetan rad, važno je proći sve korake redom i provjeriti jeste li ispunili sve preduvjete.
U nastavku se nalaze poveznice na trenutno dostupne teme s kratkim opisom svake. Kako budu dodavane nove upute, pojavit će se i ovdje.
Kliknite na temu kako biste otvorili detaljne upute. 👇
Koraci za usklađivanje — Ova stranica je služi kao vaša praktična kontrolna lista svih važnih koraka, provjera i prilagodbi koje je potrebno napraviti prije početka rada s Fiskalizacijom 2.0. Ovdje ćete pronaći detaljne upute, provjere i preporuke za svaki korak.
- Fiskalizacija u krajnjoj potrošnji — Ova stranica namijenjena je korisnicima koji su do sada izdavali račune građanima (B2C) isključivo uz naplatu putem transakcijskog računa i/ili pouzeća, bez fiskalizacije. Od 1. siječnja 2026. i takvi računi moraju biti fiskalizirani prema novom Zakonu o fiskalizaciji. Ovdje saznajte što trebate poduzeti kako bi ste ispunili nove zakonske obveze u Luceedu.
- Odaberite oznake razloga oslobođenja od PDV-a na artiklima 🆕 — Korisnici moraju na artiklima s neoporezivom tarifom odabrati dodatnu PDV kategoriju (razlog oslobođenja ili posebni postupak) radi usklađenosti s Fiskalizacijom 2.0.
- Povezivanje artikala s KPD šiframa — Ova uputa vodi vas kroz sve potrebne korake za povezivanje artikala s KPD šiframa u Luceedu. Slijedite redom sve korake kako biste osigurali ispravnu fiskalizaciju i zakonsku usklađenost. Povezivanje artikala s KPD šiframa je obavezno za ispravno izdavanje eRačuna prema Fiskalizaciji 2.0.
- Unesite UN/ECE kodove jedinica mjere 🆕 — Uputa za konfiguraciju šifrarnika jedinica mjere u Luceedu radi usklađenja s tehničkim zahtjevima Fiskalizacije 2.0 i slanja eRačuna.
- Provjerite i ažurirajte vrste plaćanja — Za ispravno slanje eRačuna i usklađenost s Fiskalizacijom 2.0, potrebno je provjeriti i ažurirati šifrarnik vrsti plaćanja prema novim pravilima.
- Ažurirajte tipove eRačuna i zadane poslovne procese — Ova uputa vodi vas kroz podešavanje ključnih podataka potrebnih za ispravno slanje eRačuna, tipa eRačuna i poslovnog procesa, u veleprodajnim dokumentima u Luceedu. Pravilno postavljanje ovih podataka preduvjet je za uspješnu razmjenu eRačuna.
Što se mijenja u dosadašnjem radu? — Pregled promjena u odnosu na dosadašnji rad. Ovdje saznajte koje funkcionalnosti i procesi više nisu dostupni ili se koriste na novi način od 1.1.2026.
- Ukida se opcija Upis R1 podataka u maloprodaji 🆕 — Od 1.1.2026. više nije moguće koristiti dosadašnju opciju Upis R1 podataka za račune u modulu Maloprodaja. Saznajte kako to utječe na vaš rad.
- Nema više označavanja R1 računa u maloprodaji🆕 — Zašto više nema označavanja R1 računa te kako i kada koristiti novu opciju Kupac želi eRačun
- Storniranje veleprodajnog računa bez storniranja otpremnice 🆕 — U Luceedu sada uvijek možete stornirati veleprodajni račun bez storniranja otpremnice, te ponovno kreirati račun.
- Nema više ručnog pokretanja slanja eRačuna 🆕 — Uvedeno je automatsko slanje eRačuna iz Luceeda prema novim pravilima Fiskalizacije 2.0, bez potrebe za ručnim slanjem.
eRačuni (B2B i B2G) — U ovom odjeljku pronaći ćete konkretne, praktične upute namijenjene korisnicima naših rješenja za slanje i zaprimanje eRačuna, kao i pojašnjenja automatiziranih postupaka (kako sustav radi).
- Slanje eRačuna — Praktične upute za slanje eRačuna – opisani su svi koraci, mogućnosti i najčešća pitanja za slanje eRačuna prema poslovnim subjektima (B2B) i javnoj upravi (B2G).
- Zaprimanje eRačuna — U ovom odjeljku pronaći ćete konkretne, praktične upute namijenjene korisnicima naših rješenja za zaprimanje eRačuna, kao i pojašnjenja automatiziranih postupaka (kako sustav radi).