Skip to main content
Skip table of contents

Ukida se opcija Upis R1 podataka u maloprodaji 🆕

Objavljeno: 15.12.2025.

Od 1.1.2026. više nije moguće koristiti dosadašnju opciju Upis R1 podataka za račune u modulu Maloprodaja. Opcija će se ugasiti s navedenim datumom.

🔃 Što se mijenja?

  • Zbog izmjena Zakona o fiskalizaciji, kod naplate računa gotovinom ili karticama pravnim osobama (B2B/B2G) obavezno je slanje OIB-a kupca u fiskalizaciju, osim ako se za taj račun izdaje eRačun.

  • Dosadašnji način rada, gdje ste mogli naknadno upisati R1 podatke samo u program (bez slanja Poreznoj upravi), više nije moguć.

🛠️ Kako će to utjecati na vaš rad u Luceedu?

  • Razmatra se uvođenje nove opcije Promijeni podatke računa koja bi omogućila naknadnu izmjenu podataka prema novoj tehničkoj metodi Porezne uprave.

  • O dostupnosti i detaljima ove funkcionalnosti korisnici će biti obaviješteni.

  • Ako opcija bude implementirana, imat će stroga ograničenja:

    • Samo isti dan: Naknadna izmjena podataka (upis OIB-a) moguća je isključivo do ponoći na dan izdavanja računa.

    • Nakon isteka dana: Za izmjene nakon tog roka, jedini ispravan postupak je storniranje izvornog računa i izdavanje novog s ispravnim podacima.

    • Ako je račun fiskaliziran prema F1.0 pravilima, ne može se naknadno poslati kao eRačun: Ako se B2B/B2G kupac naknadno doda na račun koji je već fiskaliziran, taj račun više nije moguće poslati kao eRačun, Poreznoj upravi šalje se samo izmjena (dodavanje OIB-a).

  • Razmatra se i mogućnost dodavanja opcije za izmjenu podataka koji ne utječu na slanje eRačuna i fiskalizaciju, a koja se ranije provodila putem opcije Upis R1 podataka. O svim novostima korisnici će biti obaviješteni.

⏳ Što raditi dok nova opcija nije dostupna?

  • Ako je naknadno potrebno dodati kupca na račun, korisnici to mogu napraviti tako da izvrše storno izvornog računa i ponovno ga kreiraju s ispravnim podacima.

  • Do 1.1.2026. i dalje možete koristiti opciju Upis R1 podataka.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.