Skip to main content
Skip table of contents

Studeni 2025

Luceed v3.22.47.8789

Datum objave: 24. studenog 2025.

✨ Poboljšanja

🔹Godišnji obračun plaće za 2025. godinu

PLAĆE

Na novoj verziji omogućen je godišnji obračun plaće za 2025. godinu.

Kako bi mogli izvršiti godišnji obračun plaće za 2025. godinu potrebno je ažurirati verziju Luceed programa. Na novoj verziji, na unosu plaće sa zadnjom oporezivom isplatom u godini potrebno je označiti polje Godišnji obračun (nalazi se u donjem lijevom okviru unutar opcije Plaće > Unos plaće).

Godišnjim obračunom pokrivene su i korekcije na temelju primjene dviju poreznih stopa tijekom poreznog razdoblja u siječnju i veljači u odnosu na drugi dio godine kod općina koje su donijele odluku o primjeni novih stopa nakon 1.1.2025. tako da je njihova primjena vrijedila na obračunima s isplatom od 1.3.2025., ali vrijede za cijelu godinu na godišnjem obračunu.

Pročitaj više
Preporučeni redoslijed obračuna u 12. mjesecu

S obzirom da se godišnji obračun provodi na zadnjoj oporezivoj isplati u godini preporučeni redoslijed obračuna je ovakav:

  1. Najprije provesti sve oporezive obračune koji nisu dio redovne plaće, poput plaće u naravi, naknade za neiskorišteni godišnji odmor, oporeziva božićnica, oporezivi bonusi i slično.

  2. Zatim provesti redovni mjesečni obračun s uključenim godišnjim obračunom. Sve dodatke na plaću koji su oporezivi i planirani za kraj godine, a nisu prethodno obračunati, treba uključiti u ovaj obračun.

Posebni slučajevi

Ukoliko je za određeni broj djelatnika planirana kasnija oporeziva isplata, te djelatnike se može izdvojiti u zaseban obračun bez oznake godišnjeg obračuna. Zatim je na zadnjoj oporezivoj isplati za te djelatnike potrebno označiti obračun kao godišnji obračun.

Napominjemo da ova pravila ne vrijede za neoporezive isplate (npr. neoporeziva božićnica), koje se mogu isplaćivati nakon godišnjeg obračuna plaće.

🔹Vrste plaćanja: Kodovi načina plaćanja u eRačunima

FISKALIZACIJA 2.0 MATIČNI PODACI

U sklopu priprema za Fiskalizaciju 2.0 i obvezno slanje eRačuna, nadogradili smo i vizualno osvježili šifrarnik Matični podaci > Ostalo > Vrste plaćanja.

Pročitaj više

Novi kodovi za eRačune

Dodali smo polje Kod načina plaćanja (eRačuni) koje zamjenjuje ranije korišteno polje eRačun oznaka. Ovo polje sada koristi službene međunarodne kodove (UNTDID) potrebne za ispravno slanje eRačuna. Iako polje tehnički nije obvezno za spremanje zapisa, nužno ga je definirati za sva plaćanja koja koristite (ili ćete koristiti) u eRačunima.

Automatsko popunjavanje kodova nakon ažuriranja verzije

Kako bismo vam olakšali prijelaz na korištenje novih postavki, sustav će pri prvoj prijavi u Luceed (nakon ažuriranja verzije) automatski ažurirati vaše kodove načina plaćanja za slanje u eRačunima, i to prema postojećem tipu fiskalnog plaćanja:

  • Za tip fiskalnog plaćanja: G - gotovina, dodijelit će se kod načina plaćanja: 10 - In cash

  • Za tip fiskalnog plaćanja: K - kartice, dodijelit će se kod načina plaćanja: 48 - Direct debit

  • Za tip fiskalnog plaćanja: T - transakcijski račun, dodijelit će se kod načina plaćanja: 30 - Credit transfer

  • Za tip fiskalnog plaćanja: O - ostalo, dodijelit će se kod načina plaćanja: 30 - Credit transfer

Preporuka: Nakon ažuriranja provjerite jesu li kodovi ispravno dodijeljeni, posebno za specifične vrste plaćanja. Ovo možete jednostavno napraviti na samom pregledu šifranika za sve vrste plaćanja od jednom. U pregledu postavite stupce Kod načina plaćanja (eRačuni) i Tip fiskalnog plaćanja (F1.0), te usporedite podatke. Prema potrebi ažurirajte i druge vrste plaćanja koje planirate koristiti, a koje možda nemaju dodijeljen kod načina plaćanja za eRačune.

Jednostavnije sučelje

Forma za unos je vizualno pojednostavljena kako bi se lakše snalazili i jednostavno uočili postavke važne za fiskalizaciju i slanje eRačuna.

Napomena: Radi sprječavanja nenamjernih grešaka, i s obzirom na mali značaj u ovom šifrariku, opcija Izmjena podataka u stupcu (u izborniku na desni klik) onemogućena je za ovaj šifrarnik. Sve izmjene radite na pojedinačnim vrstama plaćanja, standardnom akcijom izmjene.

🔹Veleprodajni dokumenti: Proširenje polja Poslovni proces (P99)

FISKALIZACIJA 2.0 VELEPRODAJA

U sklopu priprema za primjenu nove specifikacije eRačuna, ažurirali smo rad s poslovnim procesima na svim veleprodajnim dokumentima i računima.

Promjena se odnosi na karticu Dodatni podaci i polje koje se sada zove Poslovni proces (prijašnji naziv: Oznaka poslovnog procesa).

Pročitaj više

Proširenje odabira za Poslovni proces

Uz dosadašnje oznake (P1 do P12), u padajućem izborniku dodana je nova vrijednost: P99 - Poslovni proces koji definira kupac

Ova je opcija uvedena radi usklađivanja sa specifikacijom eRačuna koja omogućuje slanje proizvoljne oznake poslovnog procesa koju definira sam kupac (primatelj eRačuna).

Kako funkcionalnost radi:

  1. Kada u polju Poslovni proces odaberete P99, sustav automatski prikazuje novo polje za slobodan unos: Oznaka kupca.

  2. U to polje upisujete točnu tekstualnu oznaku koju ste dobili od svog kupca.

  3. Polje za unos oznake kupca je obavezno ako je odabran P99.

  4. Ako odaberete bilo koju drugu oznaku (P1-P12), dodatno polje za unos se ne prikazuje, kao i do sada.

Modernizacija kartice Dodatni podaci

Da bismo podržali ovu novu logiku (dinamičko otvaranje polja za unos), u potpunosti smo redizajnirali karticu Dodatni podaci:

  • Pregledniji raspored: Polja su logički grupirana u segmente.

  • Konzistentan prikaz: Najvažnija promjena je da se polja više ne skrivaju. Ako polje nije relevantno za tip dokumenta koji unosite, ono će sada biti vidljivo, ali onemogućeno za unos. Ovime se postiže brži rad i predvidljivije sučelje.

  • Brža navigacija: Optimiziran je redoslijed kretanja kroz polja pomoću tipke Tab.

  • Ažurirani nazivi: Polje Vrijeme dostave od/do zamijenjeno je preglednijim poljem Period dostave.

Ova prilagodba osigurava da vaši eRačuni budu u skladu s nadolazećim tehničkim zahtjevima te vam istovremeno olakšava svakodnevni rad kroz preglednije sučelje.


Luceed v3.22.46.8787

Datum objave: 17. studenog 2025.

✨ Poboljšanja

🔹Promjene cijena po PJ: Automatski upis u pregled promjena cijena

ALATI

Prilikom promjene maloprodajne cijene na razini poslovnih jedinica putem učitavanja artikala iz Excel tablice (Alati > Učitavanje artikala), promjena se do sada bilježila samo kroz zapisnik o promjeni cijena (ZOPC), ali nije bila vidljiva u povijesti promjena cijena.

Sada se, uz kreirani zapisnik, nove vrijednosti automatski upisuju i u log promjene cijena. Korisnik uvid u promjene zabilježene u ovoj tablici vidi putem opcije Informacije o artiklu, na kartici Promjene cijena, gdje su sada vidljive sve izmjene po poslovnim jedinicama, a na koju poslovnu jedinicu se zapis odnosi vidljivo je u stupcima PJ i Naziv PJ.

🔹Ispravno ažuriranje maloprodajnih cijena na skladišnim dokumentima po poslovnim jedinicama

SKLADIŠTE

Luceed sada prilikom ažuriranja maloprodajnih cijena (MPC) na skladišnim dokumentima ispravno uzima u obzir i poslovnu jedinicu kojoj dokument pripada.

Do sada se MPC ažurirao prema cijeni važećoj na datum dokumenta, ali bez provjere poslovne jedinice. Zbog toga se u nekim slučajevima uzimala pogrešna cijena za poslovnu jedinicu.

Sada Luceed prilikom ažuriranja MPC-a uzima u obzir datum dokumenta i poslovnu jedinicu kojoj pripada skladišni dokument.

Ova promjena osigurava točno ažuriranje MPC-a za korisnike koji koriste različite cijene po poslovnicama.


Luceed v3.22.45.8786

Datum objave: 10. studenog 2025.

🆕 Nove funkcionalnosti

🔹 Obavezan odabir: Dodatne PDV kategorije (Fiskalizacija 2.0)

FISKALIZACIJA 2.0 MATIČNI PODACI

U sklopu priprema za Fiskalizaciju 2.0, u Luceedu je uvedena obveza odabira dodatne PDV kategorije. Ova obveza odnosi se na sve artikle koji imaju dodijeljeno poreznu tarifu označenu kao Neoporezivo.

Ova funkcionalnost osigurava ispravno označavanje poreznih oslobođenja i posebnih postupaka oporezivanja na artiklima, što je nužno za usklađenost s novim zakonskim zahtjevima za slanje eRačuna.

Preporuka

Preporučujemo da u šifrarniku Matični podaci > Proizvodi / Usluge što prije provjerite sve postojeće artikle koji imaju poreznu tarifu s oznakom Neoporezivo i dodijelite im odgovarajuće PDV kategorije kako biste osigurali nesmetan rad od početka primjene 1. siječnja 2026.

Za potpuni pregled postupka i objašnjenje šifrarnika, molimo pogledajte cjelovitu uputu:

Dodatne PDV kategorije

🔹HZZO Cezih: podrška za nove zdravstvene iskaznice

VELEPRODAJA

Svim pružateljima zdravstvene zaštite Ministarstvo zdravstva poslalo je u drugoj polovici listopada dopis o uvođenju novih iskaznica ovlaštenog zdravstvenog djelatnika. U dopisu je objašnjen postupak predaje zahtjeva za izdavanje nove iskaznice s osobnim certifikatom fizičke osobe, aktivacije Certilia korisničkog računa, preuzimanja iskaznice i aktivacije iskaznice.

Postupak preuzimanja i aktivacije nove iskaznice provodite u suradnji s HZZO-om, prema dostupnim uputama, a sva pitanja upućujete kontaktima navedenima u Dopisu.

U Luceedu je dodana podrška za rad s novom zdravstvenom iskaznicom (koristi ECC certifikate), uz paralelno zadržavanje podrške za postojeće „plave” iskaznice (koristi RSA certifikate). Time je omogućen paralelni rad s obje generacije iskaznica jer će zamjena iskaznica ići postupno.

Što to znači za vas?

Luceed automatski prepoznaje koju karticu koristite i omogućuje sigurnu prijavu, potpisivanje i slanje poruka u CEZIH, bez ikakvih promjena u načinu rada.

Potrebno je jedino preko opcije Matični podaci > Ostalo > Radnici, radnicima u Luceedu koji koriste zdravstvene iskaznice i rade s CEZIH-om upisati podatak OIB. Ovo je potrebno jer certifikat na novoj iskaznici glasi na OIB.

Ovom doradom osigurana je potpuna kompatibilnost sa starim i novim zdravstvenim iskaznicama, samim time nesmetana komunikacija s CEZIH sustavom.

✨ Poboljšanja

🔹 Ispravno ažuriranje vremena izmjene artikla kod dodavanja slika

ALATI

Unaprijeđen je alat Alati > Učitavanje slika i dokumenata artikala. Prilikom dodavanja nove slike ili dokumenta, sustav sada automatski ažurira datum i vrijeme izmjene (polje Izmijenjen) na artiklu.

Ovim poboljšanjem svako dodavanje slike ili dokumenta pravilno se prepoznaje kao izmjena artikla.

Promjena je posebno važna za korisnike Parallel portala jer se katalog artikala ažurira na temelju vremena izmjene. Zahvaljujući tome, nove slike bit će ispravno prepoznate i uključene prilikom sljedećeg osvježavanja kataloga, bez potrebe za dodatnim ručnim spremanjem artikla.

🐞 Ispravci grešaka

🔹Ispravljena dostupnost opcije Izmjena podataka u stupcu

MATIČNI PODACI

U tabličnim pregledima (poput Proizvodi > Usluge), korisnici su mogli primijetiti da prilikom poziva kontekstnog izbornika (desni klik), opcija Izmjena podataka u stupcu nije bila dostupna za određena polja na kojima se to očekuje.

To se najčešće vidjelo na stupcima kao što su Masa ili Boja. Ispravljena je greška koja je to uzrokovala te je ova korisna funkcija za brzu izmjenu podataka sada ispravno dostupna na svim stupcima gdje je i predviđena.


Luceed v3.22.44.8784

Datum objave: 3. studenog 2025.

✨ Poboljšanja

🔹 Poboljšanje učitavanje potvrda narudžbi iz Excel datoteke

NABAVA

Poboljšali smo funkcionalnost učitavanja potvrde narudžbe iz Excel datoteke: Potvrda narudžbe > Izbornik > Učitaj potvrdu narudžbe iz datoteke.

U prijašnjim verzijama, ako ste u Excel predlošku obrisali samo sadržaj ćelija (umjesto da obrišete cijeli redak), Luceed je ponekad te prazne retke pogrešno učitao kao "nove artikle" s količinom 0.

Nakon ove nadogradnje, sustav ispravno prepoznaje i zanemaruje takve prazne retke prilikom učitavanja. Sada se u obradu uzimaju isključivo redci koji sadrže podatke o artiklima, što čini unos potvrda bržim i pouzdanijim jer više nije potrebno ručno čišćenje "fantomskih" stavki.

Više o ovoj funkcionalnosti pročitajte na Docs Hub-u: Potvrda narudžbe učitavanjem iz datoteke

🐞 Ispravci grešaka

🔹 Ispravak dupliciranih unosa u šifrarniku Konteksti primjene KPD-a

FISKALIZACIJA 2.0 MATIČNI PODACI

Prilikom ranije implementacije šifrarnika Konteksti primjene KPD-a, kod manjeg dijela korisnika došlo je do greške prilikom koje su se u bazu upisali dupli unosi za integrirane kontekste (npr. dva zapisa za kontekst Trgovina na malo).

To je stvorilo problem jer su korisnici mogli definirati KPD pravila (na artiklima ili grupama) koristeći bilo koji od ta dva, suštinski identična, unosa. Takvo stanje uzrokovalo je nekonzistentnost podataka koja bi onemogućavala ispravan dohvat KPD šifri.

Ovim ažuriranjem implementiran je automatski korektivni mehanizam koji se izvršava jednokratno prilikom prijave u Luceed. Ovaj mehanizam provodi pretapanje (merge) duplikata na način da briše duplicirani kontekst i sva pravila koja su eventualno bila postavljena na njemu prebacuje na kontekst koji ostaje.

Na taj način, sav vaš rad na unosu KPD šifri bit će sačuvan.

❗ Rješavanje konflikata

Gubitak KPD definicije dogodit će se isključivo i samo u jednom specifičnom scenariju direktnog konflikta (za koji je malo vjerojatno da postoji):

  • Ako ste za isti artikl (ili istu grupu artikala) definirali KPD pravilo koristeći oba duplicirana konteksta, sustav mora riješiti konflikt. U tom slučaju, jedno od pravila bit će obrisano, a drugo sačuvano (zadržava se ono pravilo s konteksta koji se aktivnije koristio).

🔹 Usklađen naziv primatelja doprinosa s VoP provjerom

PLAĆE

U sklopu nedavne nadogradnje kojom je uvedena podrška za VoP (provjeru primatelja plaćanja), naziv primatelja uplate doprinosa za zdravstveno osiguranje nije bio potpuno točan. Uklonjeni su nepotrebni razmaci prije i nakon crtice. Sada je naziv primatelja potpuno usklađen s VoP provjerom: HRVATSKI ZAVOD ZA ZDRAVSTVENO OSIGURANJE-OBVEZNO ZDRAV. OSIGURANJE.

Time je u modulu Plaće (Pregled plaće > Alati > Snimi naloge za banku) osigurano da kontrola primatelja plaćanja ne javi djelomično podudaranje već prođe uredno bez upozorenja.

🔹 Ispravljen prijenos dokumenta Ispravka porezne osnovice (IPO) u Knjigu IRA

KNJIGE URA/IRA

U opciji Knjige URA/IRA > Knjiga IRA, kod odabira knjige Ispravak porezne osnovice zbog nemogućnosti naplate, iznosi su se ranije bilježili s istim predznakom kao na dokumentu. Dokument se kreira s pozitivnim predznakom zbog ispisa dokumenta i prikaza u Obrascu PDV – ispravak, gdje treba biti iskazan s pozitivnim predznakom. Ali, to je dovodilo do toga da se u PDV obrascu umanjenje osnovice iskazivalo kao povećanje osnovice.

Sada je taj problem ispravljen i dokument se u Knjigu IRA zapisuje s obrnutim predznakom kako bi bio ispravno iskazan u PDV obrascu.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.