Skip to main content
Skip table of contents

Fiskalizacija napojnica


Što možete saznati u ovom članku?

Sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 114/2023 od 4.10.2023.) obveznicima fiskalizacije omogućava se prijava podataka o napojnici u sustav fiskalizacije s primjenom od 1. siječnja 2024. godine.

U ovom članku opisat ćemo prilagodbe koje su u Luceedu provedene, način njihove primjene, određene zakonitosti koje se primjenjuju u postupku fiskalizacije napojnica, te ćemo navesti koje opcije su još u pripremi i određene napomene na koje također treba obratiti pozornost.


Dodali smo novu opciju za unos napojnica

Za unos i fiskalizaciju napojnica u modulu Maloprodaja koristi se nova opcija Unos napojnice koja je jedinstvena za sve tipove unosa maloprodajnog računa (standardni, restoranski, PDA 2.0).

Korisnici ne trebaju provoditi nikakva dodatna podešavanja vezano za fiskalizaciju napojnica. Ažuriranjem verzije Luceeda opcija će postati dostupna.

Detaljan opis korištenja opcije možete pronaći na stranici Unos napojnice, a ovdje navodimo brzu uputu za unos (i fiskalizaciju) napojnice kroz četiri jednostavna koraka:

  1. Iz opcije unosa računa funkcijskom tipkom F2 , ili odabirom iz izbornika, pozovite opciju Unos napojnice.

  2. U polje Broj računa upišite broj računa po kojem želite unijeti napojnicu, ili odaberite unos za zadnji izdani račun.

  3. Upišite Iznos napojnice.

  4. Zaključite unos odabirom vrste plaćanja (Gotovina (F4) ili Kartica (F6)).

Važne zakonitosti kod unosa i provođenja fiskalizacije napojnica

Prije detaljnog opisa opcije važno je istaknuti sljedeće zakonitosti koje su navedene u važećim propisima, ili proizlaze iz njih:

  1. Prema važećim propisima, unos i fiskalizaciju napojnice moguće je provesti samo za račun koji je prošao postupak fiskalizacije izdavanja računa, odnosno samo samo za račune koji imaju JIR. No, kako bi korisnici izbjegli situaciju da zbog trenutne nedostupnosti sustava Porezne uprave ili drugih kratkotrajnih problema nisu u mogućnosti provesti unos napojnice, postupak je u Luceedu moguće provesti i za račune koji još uvijek nemaju JIR (ali imaju ZKI). Postupak fiskalizacije napojnice provest će se automatski (u pozadini) čim se kreirani račun fiskalizira (dobije JIR).

  2. Unos i fiskalizaciju napojnice moguće je provesti samo za fiskalizirani račun za promet ostvaren gotovinom (naplata gotovim novcem, karticama ili drugim načinom koji nije naplata na transakcijski račun).

  3. Fiskalizaciju napojnice potrebno je provesti na način i u rokovima koji proizlaze iz čl. 16.a i 17. Zakona o fiskalizaciji. Drugim riječima, rok za fiskalizaciju napojnice istovjetan je roku za fiskalizaciju samog računa što znači da unos same napojnice neće biti moguć ukoliko je prošlo više od 48 sati od izdavanja računa.


Opcije koje su u pripremi

  • Stupac s iznosom napojnice u pregledu plaćanja pojedinog računa.

  • Opcije vezane za isplate napojnica u modulu Plaće.

Na što trebate obratiti pažnju?

  • U ovom trenutku nije podržano slanje iznosa napojnice iz Luceeda na EFT POS terminal.

  • Nije podržano plaćanje jedne napojnice s više vrsti plaćanja.

  • Budući da do sada nigdje nije definirana potreba niti način ispisa napojnice na računima, te radi činjenice da se unos napojnice obavlja tek nakon što je račun fiskaliziran, nisu provođene izmjene na samim ispisima računa. Napojnica se ne ispisuje na računima.

  • Kod fiskalizacije napojnica koristi se OIB operatera (radnika) koji je izdao račun za koji je upisana napojnica.

  • Nakon fiskalizacije napojnice, na kartici Plaćanja u samom računu biti će evidentirana stavka s vrstom plaćanja kojom je dana napojnice, no ona ne utječe na iznos plaćanja samog računa. Iznos napojnice evidentira se u zasebnom polju.

  • Storniranje računa po kojem je izvršen unos napojnice u ovom trenutku neće stornirati unos napojnice, odnosno, neće se fiskalizirati napojnica s negativnim iznosom.


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.